vrijdag 24 november 2023

Verteltheater MIJN STRAAT

Vandaag mochten we in de bibliotheek van Sint-Niklaas genieten van een zeer tof verteltheater.


Dit is mijn straat. Hier woon ik, in huis nummer 3. Mijn straat staat vol huizen, 7 om precies te zijn.

Sommige mensen zeggen dat het maar een klein straatje is. Ze denken dat een straat pas groot is als er veel huizen in staan. Of heel veel mensen in die huizen wonen. Maar zo is het niet. Een straat meet je aan de verhalen die er schuilen. En mijn straat zit boordevol verhalen. Zeven huizen die uitpuilen van de kleine en grote verhalen. Langs alle kieren en gaten waaien ze je tegemoet. En het gekke is: hoe langer je hier woont, hoe meer verhalen er bij je langskomen.

En vandaag, precies op deze dag, is het feest in mijn straat. Zo gaat het elk jaar. En zoals steeds draag ik de uitnodigingen rond. Loop maar even met mij mee. Dan toon ik je mijn groots, klein straatje-zonder-einde.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Heel fijn.
Typ je reactie in het tekstvenster en kies vervolgens in het onderstaand keuzemenu "Reageer als" voor de optie "Naam/URL".
Het is voldoende om je (voor)naam in te vullen om een geldige reactie te plaatsen.
Alle reacties worden de leerkracht gecontroleerd voor ze verschijnen. Dit doen we om SPAM en ongewenste berichten te vermijden. Wees dus niet ongerust dat jouw bericht niet onmiddellijk verschijnt.